29.06.2018

English Teaching Market - nauczanie nauczycieli języka angielskiego

Program English Teaching to program, który od osiemnastu lat w niezwykle różnorodny sposób wspiera nauczycieli języka angielskiego z terenów wiejskich i małych miast. Jednym z działań jest English Teaching Market, czyli doroczne spotkanie dla anglistów w Starych Jabłonkach. W pięknym miejscu, nad Jeziorem Szeląg Mały, niedaleko Ostródy, spotyka się około pięćset osób - nauczycieli języka angielskiego, trenerów oraz wystawców, by wziąć udział w różnorodnych warsztatach, spotkaniach oraz wykładach. Tematyka zajęć jest niezwykle różnorodna i szeroka, więc zarówno angliści z przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów, jak i szkół średnich zawsze znajdują coś dla siebie. Dodatkowo, wieczorny program kulturalno-towarzyski sprzyja długim rozmowom, wymianie kontaktów, dzieleniu się doświadczeniami, a często też troskami zawodu nauczyciela. 


W tym roku miałam okazję po raz trzeci wziąć udział w English Teaching Market jako trener. Poprowadziłam dla nauczycieli języka angielskiego dwa bardzo praktyczne warsztaty, podczas których miałam okazję podzielić się wiedzą oraz doświadczeniem zdobytym w trakcie mobilności nauczycielskiej na Malcie (zobacz wpis: Malta experience). Tym razem więc, jeśli chodzi o dzielenie się i upowszechnianie wypracowanych w trakcie realizacji projektu Erasmus+ w Niepublicznej Szkole Podstawowej Aurus, to dobre pomysły oraz, mam nadzieję, pozytywna energia zawędrowały do ponad 100 osób. W poprowadzonych przez mnie warsztatach wzięło bowiem udział 31 + 84 = 115 nauczycieli języka angielskiego! 

A oto krótka fotorelacja z moich warsztatów na tegorocznym English Teaching Market:
1. Warsztat "ABC as easy as 1, 2, 3!" dla nauczycieli języka angielskiego uczących w przedszkolach i klasach 1-3 szkoły podstawowej:




2. Warsztat "FUNglish grammar" dla nauczycieli języka angielskiego uczących w klasach 1 - 8 szkoły podstawowej:






I jeszcze urzekające piękno Starych Jabłonek (woj. warmińsko-mazurskie) oraz okolic i Jezioro Szeląg Mały o zachodzie słońca:



Wreszcie, muszę nadmienić, że moje Malta experience wciąż trwa! Podczas English Teaching Market miałam wspaniałą okazję, by spotkać się z koleżanką anglistką, którą poznałam na Malcie. Z Dagmarą Kilkowską byłyśmy na tym samym kursie, obie jesteśmy aktywne w naszej Facebook'owej grupie English ladies dla nauczycieli angielskiego i, co najważniejsze, nie straciłyśmy ze sobą kontaktu! Wysyłamy do siebie wiadomości, maile, dzielimy się informacjami, materiałami, doświadczeniem zawodowym, a czasem też i trudnościami, z którymi przychodzi nam się zmierzyć. Dagmara pochodzi z Chełmna i uczy w małej szkole, w której jest... jedynym nauczycielem języka angielskiego. Cieszę się, że mogłam spotkać jedną z ulubionych koleżanek z Malty i to tym bardziej, że zachęciłam ją do udziału w szkoleniu English Teaching Market. :-) Erasmus+ niewątpliwie "zmienia życie"!


Na koniec dodam jeszcze tylko cytat, który zawsze inspiruje mnie do pracy nauczyciela - do uczenia zarówno dzieci, jak i dorosłych:


Anna Zajkowska-Gara

Więcej informacji oraz zdjęć z English Teaching Market 2018 znaleźć można TUTAJ i TU też.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz do nas! :-)

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.